UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Tragiczny wypadek na stoku narciarskim w Krynicy. Pracownik Słotwiny-Arena nie żyje

Mimo reanimacji, nie udało się uratować życia pracownika krynickiej ...

Z ostaniej chwili - Płonie budynek na Krzyżówce.

Płonie budynek na " Krzyżówce " . Konstrukcja budynku w każdej chwili ...

Grzegorz Biedroń idzie na sądeckiego marszałka?

Rządząca przez kilkanaście lat w małopolskim sejmiku koalicja ...

12 listopada dniem wolnym.

Dzisiaj, 7 listopada, Sejm po raz kolejny zajął się ustawą dotyczącą ...
autocentrum
ubezpieczenie na zycie michal elzbieciak

Remont w Krynicy-wywiad z burmistrzem dr Dariuszem Reśko.

Dariusz Reko

Panie Burmistrzu,
Jak Pan ocenia pierwsze dni remontu?


Jestem przede wszystkim zadowolony z tego, że remont się rozpoczął zgodnie z ostatecznym harmonogramem. Miałem okazję przemieszczać się samochodem w dniu wczorajszym jak również w dniu dzisiejszym i uważam, że uciążliwości związane z remontem nie są jakoś specjalnie dotkliwe. Rzeczywiście ten jeden pas jest wyłączony więc opóźnienia przy przemieszczaniu muszą być, ale na szczęście ten pierwszy odcinek około 100 metrów, oraz drugi który ma być równocześnie uruchomiony, to jest kolejne 100 metrów, więc myślę, że mimo wszystko jakoś przeżyjemy. Nie jest to jeszcze szczyt sezonu turystycznego, więc generalnie myślę, że te uciążliwości nie będą aż tak wielkie.
Proszę Państwa o cierpliwość, przepraszam za utrudnienia, Z drugiej strony remont jest oczekiwany, z trzeciej proszę Państwa, aby Państwo uwzględniali przy swoich planach dojazdowych do pracy, instytucji czy na spotkanie, ewentualne opóźnienie kilku minutowe. Jeszcze raz za to przepraszam.

Czy remont będzie przeprowadzany etapami?

Tak, można powiedzieć, że pierwszy etap, który się właśnie rozpoczął, czyli odcinek pomiędzy szpitalem a galerią handlową, przy skrzyżowaniu z ulicą Ebersa, to jest właśnie ten pierwszy etap. Czyli będzie wymiana kanalizacji burzowej, wymiana asfaltu, będzie nowa cicha nawierzchnia, będą uporządkowane chodniki jak również oświetlenie uliczne.
Pierwszy etap ma potrwać do połowy lipca, ale tak bezpieczniej chyba będzie założyć, że to może być i koniec lipca. Drugi etap zacznie się dwoma frontami robót, czyli Krynica dolna i tutaj odcinek od skrzyżowania z ulicą Ebersa w stronę Kościoła Zdrojowego. Myślę, że ten etap zacznie się w okolicach sierpnia-września, natomiast z pewną przerwą na Forum Ekonomiczne i Festiwal Biegowy, gdzie na pewno te uciążliwości byłyby zbyt dotkliwe. Natomiast te najtrudniejsze prace czyli modernizacja ulicy Zdrojowej, która jak wiadomo nie ma dróg alternatywnych wyłączając odcinek ul.Kościuszki, plus dwa ronda czyli rondo przy szpitalu i przy Kościele Zdrojowym, przewidziane są na samym końcu kiedy już będzie po sezonie turystycznym. Będzie okres najprawdopodobniej października-listopada i to można nazwać jakby tym trzecim etapem. Zakończenie prac przewidziane jest do połowy listopada. Oczywiście cała umowa jest tak skonstruowana, że prqce powinny być zakończona do końca lutego 2018, ale jak wiadomo w Krynicy w zimie jest dużym ryzykiem planowanie jakichkolwiek poważnych prac remontowych, więc raczej wykonawca będzie się starał zakończyć wszystkie prace późną jesienią tak aby zostały tylko drobne korekty. Jeżeli nie będzie jakiś kataklizmów pogodowych i nie będzie jakiś niespodzianek powiedzmy pod ziemią bo tego wszystkiego nie wiemy, wydaje mi się, że ten harmonogram powinien zostać zrealizowany zgodnie z planem.

Czy remont przewiduje wymianę instalacji wodnej, gazowej lub kanalizacyjnej ?

Instalacja wodna była już wymieniana w zeszłym roku, pewnie Państwo pamiętają cała ulica Kraszewskiego była częściowo rozkopana zwłaszcza chodniki i były takie niebieskie rury. To właśnie była ta instalacja wodna i to była nasza inwestycja przewidująca, że przed nami modernizacja tej drogi. Byłoby absurdem gdybyśmy najpierw remontowali drogę a później robili kolejne wykopy po to żeby remontować infrastrukturę wodną.
Jeżeli chodzi o kanalizację sanitarną nie jest już przewidziana, bo ona została wykonana w ramach programu wodnokanalizacyjnego, który został zakończony dwa lata temu. Jeżeli chodzi o kanalizację opadową (burzową) cała modernizacja przewiduje jej wymianę. Między innymi stąd jest tak wysoki koszt tej inwestycji i stąd są te głębokie wykopy, ponieważ ta kanalizacja wymaga gwałtownej interwencji gdyż jest w fatalnym stanie.
Wydaje mi się, że być może na całym odcinku ona nigdy nie była jeszcze wymieniana, a więc pamięta zamierzchłe czasy PRL-u. Jeżeli chodzi o gaz tutaj nie będzie żadnych działań ze względu na to, że to byłaby inwestycja podmiotu odpowiedzialnego za dystrybucję gazu w Polsce i wiem, że nie przewidują akurat na tym odcinku modernizacji instalacji gazowej. 

Czy budowa ronda przy Kościele Wniebowzięcia NMP przewiduje budowę kładki bądź przejścia podziemnego dla pieszych?

Niestety nie, zarządca drogi nie przewidział tego ze względu na to, że to znowu podrożyłoby bardzo koszty i byłyby kolejne problemy z uzgodnieniem tego pod względem konserwatorskim jak również jeżeli chodzi o ochronę środowiska, wiadomo ochrona źródeł wód mineralnych. Jeżeli chodzi o skrzyżowanie przy Kościele Zdrojowym to jest problem ruchu pieszych a nie samochodów i rzeczywiście ten problem byłby wtedy rozwiązany, ale niestety ta inwestycja tego nie przewiduje.

Czy planowany jest montaż sygnalizacji świetlnej ?

Absolutnie nie, chyba, że bierzemy pod uwagę okres remontu to rzeczywiście nocą te odcinki wyłączane z eksploatacji samochodowej czy komunikacyjnej, tam ruch będzie regulowany instalacją świetlną. Jeżeli chodzi o realizację całości inwestycji to właśnie światła, które są w tej chwili na skrzyżowaniu pomiędzy ulicami Czarny Potok a Kraszewskiego, one będą zdemontowane ponieważ jak pokazuje praktyka ronda są bardziej płynnym sposobem poruszania się. Zatem sygnalizacje świetlne w takich warunkach są raczej redukowane niż tworzone nowe. Będą to dwa ronda, które mają zdecydowanie poprawić płynność ruchu.

Czy planowana jest eliminacja samochodów ciężkich z Krynicy po tej modernizacji?

Przyznam szczerze, że jest to moim marzeniem, moim celem, ponieważ jak wiadomo Krynica niestety nie doczeka się obwodnicy ze względu na zbyt wysokie koszty inwestycji. Przypominam wycenione na 700 milionów złotych. Zatem ograniczenie ruchu ciężkiego jest celem trudnym samym w sobie. Nie jest to łatwy temat ze względu na to, że to jest droga kategorii wojewódzkiej i ustawa o drogach publicznych niestety zawiera bardzo niewiele możliwości ograniczenia ruchu. To nie jest tak, że zarządca drogi może robić łaskę komuś, że pozwala mu się poruszać. Nie ukrywam że będę chciał pracować przede wszystkim pod względem prawnym nad takimi rozwiązaniami. Być może uda się przy wykorzystaniu niektórych instrumentów prawnych doprowadzić do tego żeby albo całkowicie zredukować albo ograniczyć ruch samochodów ciężkich przez Krynicę. Nie chcę składać na razie żadnych deklaracji bo temat od strony formalnoprawnej jest bardzo trudny, natomiast jest to moim marzeniem.

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Relacje Wideo