UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Tragiczny wypadek na stoku narciarskim w Krynicy. Pracownik Słotwiny-Arena nie żyje

Mimo reanimacji, nie udało się uratować życia pracownika krynickiej ...

Z ostaniej chwili - Płonie budynek na Krzyżówce.

Płonie budynek na " Krzyżówce " . Konstrukcja budynku w każdej chwili ...

Grzegorz Biedroń idzie na sądeckiego marszałka?

Rządząca przez kilkanaście lat w małopolskim sejmiku koalicja ...

12 listopada dniem wolnym.

Dzisiaj, 7 listopada, Sejm po raz kolejny zajął się ustawą dotyczącą ...
autocentrum
ubezpieczenie na zycie michal elzbieciak

Czarny Potok-Koncerty popołudniowe w ramach 51. Festiwalu im. Jana Kiepury

kociol czarny potok
Mała msza uroczysta
 G. Rossiniego, to utwór niezwykły przede wszystkim ze względu na swoją nietypową obsadę, którą sam kompozytor w ten sposób opisał w komentarzu do partytury: „na 4 głosy z towarzyszeniem dwóch fortepianów i fisharmonii. Dwunastu śpiewaków trojga płci: mężczyźni, kobiety i kastraci, wystarczy do jej wykonania, to znaczy ośmiu chórzystów i czterech solistów; razem dwunastu Cherubinów”. Napisana po kilkudziesięcioletniej przerwie w twórczości msza, stanowi ostatnie stworzone, przez wtedy już 71-letniego kompozytora, większe dzieło muzyczne. Wykonana po raz pierwszy w Paryżu w 1864 roku, przez wielu krytyków uważana jest za jedno z najbardziej osobistych dzieł mistrza opery buffa, co zdają się potwierdzać słowa samego autora: „Dobry Boże! Oto ukończona ta biedna mała Msza. Nie wiem, czy napisałem muzykę religijną (musique sacrée), czy muzykę potępioną (sacrée musique). Urodziłem się dla opery buffa i Ty wiesz o tym dobrze. Trochę wiedzy, trochę serca – i to wszystko. Bądź więc błogosławiony i przyjmij mnie do raju. G. Rossini, Passy 1863”.

Wykonawcy: Jolanta Kowalska-Pawlikowska (sopran), Ewa Wolak (mezzosopran), Aleksandr Eremeev (tenor), Marcin Wolak (baryton), Monika Płachta (fortepian), Magdalena Żak de Carvalho (fortepian), Wacław Golonka (harmonia), Octava Ensemble, Stanisław Krawczyński (dyrygent).

Miejsce: Kościół Matki Bożej Nieustającej Pomocy ul. Czarny Potok 3

Niedziela, 13 sierpnia 2017

godz. 16:00

Parafia Matki Bożej Nieustającej Pomocy, Czarny Potok 3

Wstęp wolny!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

fot: www.krynica_mbnp-wiz.diecezja.tarnow.pl

Relacje Wideo