UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Tragiczny wypadek na stoku narciarskim w Krynicy. Pracownik Słotwiny-Arena nie żyje

Mimo reanimacji, nie udało się uratować życia pracownika krynickiej ...

Z ostaniej chwili - Płonie budynek na Krzyżówce.

Płonie budynek na " Krzyżówce " . Konstrukcja budynku w każdej chwili ...

Grzegorz Biedroń idzie na sądeckiego marszałka?

Rządząca przez kilkanaście lat w małopolskim sejmiku koalicja ...

12 listopada dniem wolnym.

Dzisiaj, 7 listopada, Sejm po raz kolejny zajął się ustawą dotyczącą ...
autocentrum
ubezpieczenie na zycie michal elzbieciak

Niemcy chcą wykończyć sądeckich transportowców? Żadają, by kierowcy opuszczali ciężarówki

ciarwki
Niemcy wprowadzili całkowity zakaz spania w kabinach dla kierowców ciężarówek. Prawo egzekwować i prowadzić kontrole będzie policja, celnicy, inspektorzy urzędów pracy i federalnego urzędu transportu towarowego. Za każdą godzinę snu w kabinie ciężarówki 60 euro zapłaci kierowca a 120 euro przewoźnik, w którego flocie kierowca jeździ.

Polscy przewoźnicy, przynajmniej ich część, uważają, że to próba wyeliminowania ich z europejskiego rynku. Wśród sądeckich firm transportowych powiało grozą, bo Niemcy oczekują, że kierowcy będą zostawiać ciężarówki bez nadzoru…

O komentarz poprosiliśmy jako pierwszą Barbarę Edelmuller-Generaux,  prezes Batim Transport. Ta podkreśliła na wstępie, że firma Batim tak jak i inne firmy transportowe ma świadomość, że przepis 45-godzinnej pauzy wynika z przepisów Parlamentu Europejskiego i Rady Europy, które obowiązują od ponad 10 lat. Przepis ten nie jest niczym nowym. Jest  tylko różnie interpretowany w poszczególnych krajach.

- Zakres oraz zasady zawarte w tym przepisie są realizowane przez naszą firmę od szeregu lat, z pełnym skutkiem – podkreśla prezes, ale myliłby się ten, kto uważa, że na tym koniec.

- Drażliwym tematem stał się w ostatnim czasie regularny wypoczynek tygodniowy, czyli pauza 45-godzinna, szczególnie na terenie zachodniej Europy, czyli między innymi na terenie Niemiec. Batim posiada i wykorzystuje do tych potrzeb hotele, domy i mieszkania. Również zawsze korzystamy z parkingów strzeżonych oraz monitorowanych.

- Niestety żaden parking na terenie Europy nie bierze odpowiedzialności za bezpieczeństwo pojazdów i towarów. Płacimy jedynie za miejsce postojowe, gdzie kierowca ma również pełny, całodobowy dostęp do sanitariatów (WC, prysznice) a także zaplecza gastronomicznego.

Większym problemem niż ulokowanie kierowców jest dla przewoźników obawa o pojazdy i przewożony nimi towar, bo poziom przestępczości w Europie jest bardzo wysoki a do tego dochodzi zagrożenie terrorystyczne.

 

 

żródło: sadeczanin.info

Relacje Wideo